گزارش کارآموزی و کارورزی

دانلود پروژه گزارش کارآموزی و کارورزی

گزارش کارآموزی و کارورزی

دانلود پروژه گزارش کارآموزی و کارورزی

گزارش کارورزی مدیریت سازمانی

این گزارش کارآموزی با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است همچنین آماده پرینت می باشد

پروژه کار آموزی مدیریت سازمانی

شاید یکی از مهمترین فعالیتها در زندگی اجتماعی بشر امروز را بتوان مدیریت دانست. در عصر حاضر به مدد این فعالیت است که مأموریتها و اهداف سازمانها تحقق می یابند. از منابع و امکانات موجود بهره برداری می شود و توانایی و استعداد انسانها از قوه به فعل در می آید. مدیران در انجام وظایف خود فرایندی را دنبال می کنند که شامل اجزایی چون برنامه ریزی، سازماندهی، نظارت و کنترل، انگیزش، ارتباطات، هدایت و تصمیم گیری است. مجموعه این فعالیتهاست که مدیریت را شکل می دهد و هماهنگی و نیل به هدفها را میسر می سازد. صاحبنظران مدیریت را هنر انجام امور به وسیله دیگران توصیف کرده و بر نقش دیگران و قبول هدف از سوی آنان تأکید ورزیده است. گروهی مدیریت را علم و هنر هماهنگی کوششها و مساعی اعضای سازمان و استفاده از منابع برای نیل به اهداف معین توصیف کرده اند. گروهی دیگر مدیریت را در قالب وظایفی چون برنامه ریزی، سازماندهی، هماهنگی و… بیان نموده اند. یکی از علمای مدیریت و اقتصاد مدیریت را تصمیم گیری دانسته و این وظیفه را بهترین و اصیلترین نقش مدیر قلمداد نموده است. عالم دیگری بر نقشهای مدیر از دیدگاه تازه تری نگریسته و برای مدیر وظایف و نقشهایی چون رهبری سازمان، منبع اطلاعاتی، و عامل تصمیم گیری و رابط با سایر سازمانها بر شمرده است. اندیشمندان دیگر نیز نقش های هشتگانه ای را برای مدیر بر شمرده اند که در فصل یکم به آنها اشاره خواهد شد.
  سازمانی

کارآموزی مدیریت سازمانی

فهرست مطالب

مقدمه
برنامه ریزی
اهمیت و ضرورت برنامه ریزی جامع در سازمان
تکنیکهای برنامه ریزی
برنامه ریزی نیروی انسانی
روش تجزیه و تحلیل هدفها و فعالیتها
روش نرخ روند
سازماندهی
الگوهای جدید ساخت سازمانی
کنترل و نظارت در سازمان
طراحی سیستم کنترل
هدایت و انگیزش

دانلود گزارش کارورزی مدیریت سازمانی



گزارش کارآموزی در شبکه بهداشت و درمان

این گزارش کارآموزی با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است همچنین آماده پرینت می باشد

پروژه کار آموزی شبکه بهداشت و درمان

امروزه آموزش و بهسازی منابع انسانی به عنوان یکی از استراتژی‌های اصلی دستیابی به سرمایه انسانی و سازگاری مثبت با شرایط متغیر قلمداد می‌شود و از اینرو جایگاه و اهمیت راهبردی آن در بقاء و توسعه سازمانی نمایان شده است. بدیهی است این فعالیت نیز مانند هر فعالیت سازمانی دیگر مستلزم برنامه‌ریزی صحیح و اصولی می‌باشد. نیازسنجی جزء جدایی‌ناپذیر برنامه‌ریزی آموزشی و نظام بهسازی منابع انسانی محسوب می‌شود. طی فرآیند نیازسنجی، نیازها مشخص شده و برحسب اولویت برای ارضاء و تحقق آنها اقدام می‌شود. نیازها برای انتخاب اقدامات درست، قبل از انجام هر اقدامی مشخص می‌شوند. طراحی و اجرای پروژه‌های نیازسنجی آموزشی در هر سطحی مستلزم پیروی از یک طرح و الگوی عمل مشخصی است. انتخاب یا طراحی و تدوین الگوهای نیازسنجی می‌تواند باعث تسهیل و افزایش دقت و اعتبار فرآیند نیازسنجی شود. یک الگوی مناسب باید هدف، قلمرو (حوزه)، روش‌های اجرایی، یاران سایر ابعاد لازم در جهت انجام یک پروژه نیازسنجی آموزشی را مشخص و معین نماید. هدف پژوهش حاضر، بررسی الگوهای نیازسنجی موجود و مقایسه آنها از نظر شرایط اجرا، زمان، مکان و کاربردها و همچنین تعیین مناسب‌ترین الگوها برای نیازسنجی در سیستم بهداشت و درمان استان اصفهان می‌باشد. و نیز بدین منظور پس از بررسی اسناد و مدارک موجود و جستجوی گسترده در منابع فارسی و انگلیسی، الگوها و تکنیک‌هایی که به صورت پراکنده دراین منابع معرفی شده‌اند را پژوهشگر با استفاده از بینشی سیستماتیک، کلیه این الگوها و تکنیک‌های موجود را در یک چارچوب کلی در پنج طبقه قرار داده و ضمن معرفی الگوهای هر طبقه، مزایا و معایب هر یک را مورد نقد و بررسی قرار گرفت. برای سنجش میزان تناسب و کاربرد الگوها و مدل‌های مختلف از طریق مطالعه توصیفی پیمایشی با استفاده از ابزارهای نظیر پرسشنامه و مصاحبه سازمان نیافته،‌نظرات مدیران و معاونان و کارشناسان ستادی و بهداشتی (۱۹) شبکه بهداشتی و درمانی در سطح استان اصفهان (۸۰ نفر)، تحت بررسی قرار گرفت و نتایج تحقیق در دو بخش عبارتند از:
برای نیازسنجی نیازهای بهداشتی جمعیت تحت پوشش: الگوهایی مناسب هستند که دارای ویژگی‌های زیر باشند:
۱- مفهوم نیاز به عنوان فاصله بین وضع موجود و مطلوب و نیز به عنوان برداشت ترکیبی. ۲- منابع تعیین نیاز، جامعه، اهداف و ارزش‌هایشان. ۳- ابزارهایی نظیر مشاهده مستقیم و پرسشنامه و … . ۴- شناسایی نیازها در سطح شهرستان. ۵- ملاک تعیین الگو، میزان مشارکت جمعیت. ۶- مناسب‌ترین شرایط زمانی نیازسنجی در چند مرحله. ۷- مناسب‌ترین شرایط مکانی تجمع نمایندگان مردم در یک مکان خاص. ۸- مناسب‌ترین شرایط اجرایی، تجمع نمایندگان در یک مکان خاص، تکنیک دلفی. ۹- کاربردی‌ترین الگوها، الگوهای ترکیبی و الگوهای هدف – محور
برای نیازسنجی نیازهای سازمانی کارکنان: الگوهایی مناسب هستند که دارای ویژگی‌های زیر باشد:
۱- مفهوم نیاز به عنوان برداشت ترکیبی و نیز به عنوان فاصله بین وضع موجود و مطلوب. ۲- منابع تعیین نیاز، کارکنان شاغل در شبکه و آرمان‌ها و اهداف سیستم. ۳- ابزارهای نظیر پرسشنامه، مشاهده مستقیم و … . ۴- شناسایی نیازها در سطح منطقه و شغل. ۵- ملاک تعیین الگو، میزان مشارکت کارکنان. ۶- مناسب‌ترین شرایط زمانی نیازسنجی در چند مرحله. ۷- مناسب‌ترین شرایط مکانی تجمع نمایندگان کارکنان در یک مکان خاص. ۸- مناسب‌ترین شرایط اجرایی، تجمع نمایندگان در یک مکان خاص، تکنیک دلفی. ۹- کاربردی‌ترین الگوها، الگوهای ترکیبی و الگوهای هدف – محور
بنابراین نیازسنجی آموزشی اولین و اساسی‌ترین گام در برنامه‌ریزی آموزشی سیستم بهداشت و درمان و آموزش پزشکی است و تعیین نیازها براساس الگوها و تکنیک‌های دقیق، می‌تواند اثربخشی و کارایی برنامه‌ریزی این سیستم را افزایش دهد

پروژه کارآموزی پزشکی در مرکز بهداشت

فهرست مطالب

چکیده
فصل اول : معرفی و تاریخچه
بهداری سابق
خانه بهداشت
مراکز بهداشتی درمانی
سازمان انتقال خون
عملکرد واحد مبارزه با بیماریها
عملکرد واحد تغذیه و مدارس
فصل دوم : فعالیتها
اهداف شبکه بهداشت ابهر
نگاهی بر بیمارستان امدادی ابهر
استراتژی های شبکه بهداشت ابهر
اهم فعالیتهای انجام شده بهداشت حرفه ای
عملکرد واحد بهداشت دهان و دندان
عملکرد واحد اسناد پزشکی
عملکرد نظارت بر درمان
فصل سوم : شرح تفصیلی آموخته ها
اهداف بهداشت محیط در نظام شبکه
مراکز تهیه و توزیع و نگهداری و فروش مواد
بهداشت مواد غذایی
شرح وظایف کاردان بهداشت محیط در مراکز بهداشتی درمانی
بحث و نتیجه گیری
گزارشی از تشکیل شبکه بهداشت و حقوق باروری
آشنایی یا واحد بهداشت محیط شبکه بهداشت ابهر
اهداف برنامه های بهداشت خانواده
آموزش بهداشت روان در شبکه بهداشت ابهر
منابع و ماخذ

دانلود گزارش کارآموزی در شبکه بهداشت و درمان

شبکه بهداشت و درمان



گزارش کارآموزی در بیمارستان امدادی

این گزارش کارآموزی با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است همچنین آماده پرینت می باشد

پروژه کار آموزی بیمارستان امدادی

مدیران خدمات بهداشتی درمانی وظایف برنامه ریزی، سازمان دهی، رهبری، استخدام، اجرا و ارزشیابی و کنترل را در سازمان خود به کار می گیرند. مدیران بیمارستان مهارتها و تخصصهای مدیریتی را در جهت حصول اطمینان از دستیابی به اهداف و مقاصد سازمان به کار می گیرند. یک مدیر می بایست جهت اداره هر چه بهتر امور درونی بیمارستان، قبل از هر چیز از کلیه اوضاع و شرایط بیمارستان آگاه باشد. علاوه بر این اکثر مدیران سیستم های درمانی ثبات شغلی ندارند. بنابراین در صورت وجود اهداف و دستور العملهای کامل و واضح، هر یک از مدیران سریعاً در می یابند که با توجه به سیاستهای روشن هیات مدیره چه باید بکنند و مدیر بعدی نیز دنباله روی همان سیاستها و اهداف تا رسیدن به حصول و نتیجه خواهد بود و نیز در صورت وجود سیاتها، اهداف و قوانین صریح و مشخص، اصول و پایه این برنامه ها ثابت بوده و فقط محتوای آنها در هر دوره باز نگری و بررسی می گردد. همانگونه که در چاپهای بعدی یک کتاب، تنها مطالب آن بزانگری شده و نام کتاب تغییر پیدا نمی کند.
گزارش کارآموزی بیمارستان امدادی

فهرست مطالب

تقدیر و تشکر
پیشگفتار
فصل اول تاریخچه
سازمان اداری و قوانین
قانون تبدیل اداره کل بهداری به وزارت بهداری
آیین نامه اجرای قانون تمرکز مؤسسات صحیحی مملکت
آمار پزشکان کشور از سال ۱۳۰۰ تا ۱۳۳۰
روش درمان نوین
چگونگی تحصیل طب
طب اروپایی
کارکنان شاغل در فیزیوتراپی
آموزش پزشکی جهت بانوان
متخصصین
دانشگاه تهران (تالار تشریح)
قانون طبابیت
فصل دوم
چارت سازمانی بیمارستان امدادی ابهر
تاریخچه و خلاصه ی از فعالیت های بیمارستان واحد سوابق تاسیس
اهداف اختصاصی
لیست داده های موجود
شیوه های مدیریت و ساختار سازمانی
مدیریت بیمارستان درونی
مدیریت بیمارستان در ایران
فصل سوم
ارائه مشکل کلی از فعالیتهای حسابداری و صورتهای مالی
ماهیت حسابداری
نحوه ثبت حسابها در حسابداری
تنخواه گردان
کنترل داخلی سیستم حقوق و دستمزد
ترازنامه
نحوه درخواست اعتبار
اهمیت انبارداری
تعریف انبار
وظایف مسئول انبار
وظایف انباردار
مزایای سیستم انبارداری صحیح
انواع پالتها
نکات مهم درباره طبقه بندی کالا
تعرف و هدف از کدگذاری
انبارگردانی
روشهای انبارگردانی کالا
حواله انبار
نحوه درخواست به صورت نمودار
درخواست خرید
روابط و وظایف انبار با سایر واحدها
فصل چهارم
نتیجه گیری
منابع و مأخذ
۱ ) کتابخانه بیمارستان امدادی ابهر
۲ ) مدیریت امور عمومی روابط عمومی بیمارستان
۳ ) اصول حسابداری تألیف ویدا مجتهدزاده
۴ ) کتاب پیشرفته های پزشکی
۵ ) دفترچه راهنمای بیمارستان امدادی ابهر
۶ ) کتاب نظام پزشکی

دانلود گزارش کارآموزی در بیمارستان امدادی

  بیمارستان امدادی ابهر



گزارش کار آموزی در بیمارستان امدادی واحد مالی

این گزارش کارآموزی با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است همچنین آماده پرینت می باشد

پروژه کار آموزی بیمارستان امدادی واحد مالی

یکی از مشکلات اساسی بخش دولتی در بسیاری از کشورها این است که برونداد مورد انتظار از افراد یا واحدهای ارائه دهنده خدمات (نظیر بخشها، بیمارستان ها یا واحدهای مراقبت اولیه) در قبال اعتبارات اعطا شده به آنها تعریف نشده است. بخش دولتی بر مبنای حسابداری نقدی کار می کند؛ تنها چیزی که از نظر درستکاری و پاسخگویی اهمیت دارد این است که هزینه ها به نحو صحیحی صرف شده و به هدر نرفته باشند. اینکه تا چه حد بروندادی به ازای این سرمایه حاصل شده است؛ در درجه دوم اهمیت قرار می گیرد و معمولا هرگز محاسبه نمی شود. معنای این امر آن است که کارائی، اندازه گیری نمی شود و در نتیجه به سختی می توان دریافت که به چه میزان پیشرفت ایجاد شده است. این مسئله در مورد برابری نیز صدق می کند زیرا بخش دولتی سنتی، نمی تواند بخوبی تعیین کند که چه کسی از این برونداد بهره مند می شود. در این میان یکی از مهمترین ابزارهای که می تواند در ایجاد تعهد در بین سطوح مختلف یک تشکیلات موثر باشد توافقنامه هایی است که بین این بخشها به ثبت می رسد و بوسیله آن علاوه بر واضح کردن حدود وظایف و انتظارات موجود بین طرفین، این حدود و وظایف جنبه قانونی و حقوقی به خود می گیرد. بحث پرداخت بر عملکرد عمدتا شامل تهیه، تنظیم و عقد توافقنامه هایی است که بالتبع بحث نظارت و ارزیابی نتایج کمی و کیفی اقدامات انجام شده در قالب پیمان و تعهدات طرفین را نیز در پی خواهد داشت. مدیریت عملکرد کارکنان روشی است که اگر چه طور ظهور آن پدیده تازه ای نیست ولی در دو دهه اخیر بطور جدی و با یک نگاه کاملا نو مورد توجه قرار گرفته است. احتمالا دلایل این رویکرد درباره، برخی خصوصیات منحصر به فرد این روش است که آن را از دیگر روشها متمایز می کند. مدیریت عملکرد کارکنان را می توان در یک محیط با حداقل پیش زمینه های لازم به اجرا در آورد، در نتیجه در بیشتر سازمانها قابل پیاده کردن است. این روش مدیریت منابع انسانی نظام مند بوده و در صورت طراحی مناسب، نتایجی را در حداقل زمان ممکن ارائه می کند. عقد توافقنامه می تواند ابزاری برای اجرای سیاستها و ایجاد انگیزش ها جهت بهبود توزیع، بکار گیری و هزینه، اثر بخشی خدمات سلامت باشد. شواهد کمی وجود دارد مبنی بر اینکه قرار دادهای خدماتی بخش دولتی خصوصی شرایطی را دارا باشند دهندگان انتفاعی و غیر انتفاعی را نسبت به عملکرد شان پاسخگو گرداند. از سوی دیگر پرداخت کنند گان عمومی، بودجه سازمانها دولتی را تامین می کنند تا ظرفیت های موجود حفظ نمایند (پرداخت حقوق ها و هزینه های جاری)؛ به جای تضمین اینکه مصرف کننده واقعاً خدماتی با کیفیت بالا دریافت نماید. نتیجه این است که سازمانها ی ارائه دهنده خدمات تمایل دارند که انرژی خود را به جای بهبود کارائی یا کیفیت خدمات به حفظ دارائی ها اختصاص دهند. از طرفی کمبود پاسخگوئی در سیستمهای بهداشتی، که بوسیله شاخصهای دسترسی، سطوح تولید، کیفیت، کارائی و سایر شاخص ها اندازه گیری می گرد، عملکرد را به همراه خواهد داشت. مشکل بزرگی که در حال حاضر گربیان گیر بسیاری از سازمانها و تشکیلات دولتی، نیمه دولتی و حتی بخش خصوصی می باشد عبرتی است بنام «نارضایتی فراگیر» به بیان دیگر در این سازمانها کلیه سطوح اعم از مدیران و کارکنان همگی از یکدیگر ناراضی هستند و هر یک مشکلات موجود را ناشی از سوء عملکرد گروههای دیگر می دانند. این موضوع می تواند طیف وسیعی از عواقب وحشتناک را در پی داشته باشد که از «کاهش کیفیت زندگی شغلی» تا افت بهره وری و سوخت سرمایه های گرانقدری، که می توانند به عنوان میراث ما برای نسل آینده سازندگی ایجاد کنند را شامل می شود. اگر چه ممکن است در سبب شناسی این مشکلات، بیش از یک منفرد مطرح باشد، شاید بتوان اذعان نمود بیشتر این ناهنجاریها به «ابهام» و «عدم تفسیر صحیح» از عملکرد و توقعاتی که افراد از خود و سایر اجزا سازمان دارند بر می گردد. یقیناً یافتن مدیرانی که ناکامی های خود را ناشی از عدم توانمندی کارکنان خود می دانند مشکل نیست؛ و به همین نسبت کارمندان بی شماری وجود دارند که معتقدند نه تنها مشکلات سازمان، بلکه بسیاری از مشکلات جامعه ناشی از سوء مدیریت رهبران سازمانی می باشد. این منازعات و اختلاف نظرها ناشی از چه چیزی می تواند باشد، در صورتی که انتظارات و مسئولیتها در یک تشکیلات بدرستی شفاف سازی نشود راه برای سوء تفاهمات و حاشیه روی ها عناصر مختلف سازمانی هموار شده و هر یک از اجزاء، که در شکل مناسب خود باید به یک سمت واحد (ارتقا، موفقیت و بقاء سازمان) حرکت نمایند، شکل آشفته ای به خود گرفته و باعث بروز مسائلی همچون معضلات ذکر شده خواهند گردید. این همان چیزی است که باعث شده است اخیرا بحث «مدیریت مبتنی بر عملکرد» مجدداً مورد توجه محافل علم مدیریت قرار گیرد. در مدیریت مبتنی بر عملکرد بخش اعظم توان مدیریت بر «اداره» صحیح «عملکرد» اجزاء سازمان متمرکز شده و سعی بر این است که به جای معیار قرار دادن بسیاری از ملاکهای منسوخ شده مدیریت سنتیف همچون تکیه بر ظواهر و سلیقه ها، به دستیابی به تعریف واحدی از موفقیت در سازمان روی آورده و برای فعالیتهایی که جهت رسیدن به این موفقیت لازم است «شاخص» یا «متری» تعیین نمود تا کار آیی هر یک از عناصر در پیشبرد سازمان به این سمت مشخص گردد. چرا که در غیاب این «متر» هر کس می تواند نتیجه کار خود را توجیه نماید. همچنان که در بیشتر چارچوبهای ارائه شده برای مدیریت مبتنی بر عملکرد اشاره شده است حداقل شرط برای تضمین بقاء سازمان طرح یک تعریف واحد از موفقیت سازمان و سپس تعیین شاخصهای عینی جهت سنجش میزان حصول هر یک از بخشهای دستگاه به این قبله واحد می باشد. در این میان یکی از مهمترین ابزارهایی که میتواند در ایجاد تعهد در بین سطوح مختلف یک تشکیلات موثر باشد توافقنامه هایی است که بین این بخشها به ثبت میرسد و بوسیله آن علاوه بر واضح کردن حدود وظایف و انتظارات موجود بین طرفین، این حدود و وظایف جنبه قانونی و حقوقی به خود می گیرد. بحث پرداخت مبتنی بر عملکرد عمدتاً شامل تهیه، تنظیم و عقد توافقنامهایی است که بالتبع بحث نظارت و ارزیابی نتایج کمی و کیفی اقدامات انجام شده در قالب پیمان و تعهدات طرفین را نیز در پی خواهد داشت.
  بیمارستان امدادی واحد مالی

فهرست مطالب

مقدمه
الزامات چارت بیمارستان پایلوت
شرح وظایف هیات رئیسه
شرح وظایف کلی مدیر عامل
شرح وظایف واحد بودجه و امور مالی
شرح وظایف واحد فناوری مدیریت اطلاعات
شرح وظایف واحد مدیریت منابع انسانی
شرح وظایف واحد خدمات
شرح وظایف نگهداشت
شرح کامل نرم افزار بیمارستان
فرم های کارآموزی

دانود گزارش کار آموزی در بیمارستان امدادی واحد مالی



کارآموزی روال کار در نظام مهندسی و بررسی ساختمان های فولادی

این گزارش کارآموزی با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است همچنین آماده پرینت می باشد

پروژه کار آموزی روال کار در نظام مهندسی و بررسی ساختمانهای فولادی

زمینی که پیوسته از درون و بیرون تحت تأثیر نیروهای عظیم طبیعی قرار می گیرد. پدیده هایی نظیر زلزله آتشفشان طوفان و سیل بارها قسمتهایی از تمدن انسانی را به ویرانی کشانده و تهدید آنها همواره انسان را نگران ساخته است. امروزه این نگرانی و خطر بسیار قابل توجه شده است. زیرا انسان با ساختمانهای آسمانخراشهایی که سر به فلک کشیده است و نیز پلهای عظیم چندین طبقه و تونلهای طویل در زیر دریا و اقیانوس عملاً به جنگ با نیروهای خرد کننده طبیعی پرداخته است مراحل پیشرفت فیزیکی مربوط به ساختمان های اجرا شده : مرحله اول : پی سازی که آیا مغایر با نقشه انجام شده یا طبق نقشه پیشرفت کرده است به همراه توضیح مغایرت ها در کارت نظارت نوشته می شود و با مهر و امضای ناظر به همراه تاریخ نظارت تأیید می شود؛ مرحله ی دوم : اتمام تیرریزی هر طبقه قبل از بتن ریزی یا سقف زنی؛ الف : سقف زیرزمین : از بررسی سقف زیرزمین شروع شده که مغایر با نقشه ساخته و اجرا شده یا طبق نقشه، سپس با نوشتن و توضیح مغایرت ها و مهر و امضای ناظر این قسمت نیز تأیید می شود؛ ب : سقف همفک بررسی می شود که طبق مراحل بالا با توضیح و تأیید و مهر و امضا آن قسمت نیز تکمیل می گردد؛ ج ) سقف طبقات اول و بالا تیر به همان صورت و در مرحله ی ج : سقف طبقات اول و بالا بررسی می گردد. مرحله ی سوم : اتمام سفتکاری است که طبق آن توضیحات بررسی شده و فرم به این صورت تکمیل می گردد. آدرس ملک در پایان کارت قید گشته و کارت تکمیل شده و این کارت بعد مرحله توسط ناظر که تکمیل در نزد مالک می ماند تا ناظر هر مرحله از کار را در آن قید کند؛ به طور کلی سهمیۀ ناظر و طراح برای یکسان سازی توزیع نقشه و تقسیم آن در نظام مهندسی صورت می گیردف سهمیه بندی با توجه به پایه بندی است و ارتقاء پایه بوسیله دوره های کوتاه مدتی است که صورت می گیرد پایه های ۱ و ۲ و ۳٫ ارزیابی بخشهای مرتبط با رشته عملی کارآموز : این رشته عمدتاً به طراحی و ساخت ساختمان های بسیار بزرگ مربوط می شود که برای مدتی طولانی دوام داشته باشند و افراد بسیاری بتوانند از آنها استفاده کنند. مهندس معماری باید از شاخه های مختلف دانش مانند ریاضیات، نظریه سازه ها، هیدرولیک، مکانیک خاک، نقشه برداری، زمین شناسی و اقتصاد استفاده کند. بنابر آموخته های درس مکانیک خاک و رمین شناسی را در یک ساختمان این گونه بکار می بریم : در ابتدای کار باید نوع خاک و تمام مزایا و ایرادهای خاک و زمین را مورد بررسی قرار دهیم. به وسیله علم پیشرفته خود می فهمیم که در آن مکان گسل زلزله وجود دارد یا نه. اگر هم در گسل زلزله قرار گرفته باشد باید بنا را طوری طراحی کنیم که هنگام به وجود آمدن زمین لرزه مشکلی به وجود نیاید. حتی اگر در گسل زلزله نباشد باید این کارها را انجام دهیم. بعد از اینکه زمین را مورد محاسبه قرار دادیم شروع به طراحی و نقشه کشیدن ساختمان موردنظر می کنیم. به این ترتیب که : اطلاعاتی در مورد کل ساختمان یعنی تعداد طبقات و ابعاد زمین و تراکم زمین میزان سطح اشغال و بنای مفید و غیره از طرف شهرداری به ما داده می شود و این اطلاعاتی که در برگه به نام دستور تهیه نقشه نوشته شده است را به نظام مهندسی می بریم و نظام مهندسی طبق این اطلاعات شروع به طراحی و محاسبه و نقشه کشیدن می کند و بعد باید نقشه ها به تایید کامل نظام مهندسی برسد بعد از اینکه نقشه تایید شد شروع به اجرای نقشه فونداسیون بر روی زمین با استفاده از مهندس نقشه برداری می کنیم. یعنی اینکه چهار گوشه زمین را به وسیله دوربین نقشه برداری مشخص می کنیم و آنها را میخ کوبی می کنیم و بعد به وسیله دوربین و ریسمان رنگ اندازه های فونداسیون را می ریزیم و کار آماده قالب بندی و بعد آرماتوربندی و بعد بقیه کارها می شود. البته تمام این نقشه ها به وسیله محاسبات ریاضی و متر کردن بنای ساختمان کشیده می شود. مواردی را که باید در یک بنای ضد زلزله به کار رود را ما بر روی نقشه ها پیاده کردیم و این ساختمان از هر لحاظ مستحکم می باشد که این استحکام ساختمانی به موحب محاسبه تیر و ستون و عضوهای دیگر ساختمان با استفاده از درس مقاومت و استاتیک وایین نامه ساختمانی می باشد. خلاصه آموخته ها در کنار کار عملی انسان را به بهترین وجه ممکن بالا می برد تا به وسیله این دو بتوان فکری نو را خلق کنند. من در مدتی که بر سر این ساختمانها مشغول به کار شدم آموخته های زیادی فرا گرفتم. در دانشگاه فقط به طور تئوری آموزش می بینیم شاید در آن موقع به مشکل یا ایرادی برخورد می کنیم ولی هنگامی که بطور عملی کار را می بینیم سؤالاتی در ذهن خود به وجود می آید که هنگام انجام دادن کار آن سؤالها برطرف می شود و با دید بازتری می توان مشغول به کار شد.
دانلود گزارش کارآموزی روال کار در نظام مهندسی و بررسی ساختمان های فولادی
روال کار در نظام مهندسی و بررسی ساختمان های فولادی

فهرست مطالب

مقدمه ۴

آشنایی کلی با مکان کارآموزی ۵

ارزیابی بخشهای مرتبط با کارآموز ۱۱

آزمون و نتایج پیشنهادات ۱۲

شناخت اعضاء ساختمان ۱۴

عکسهای گرفته شده از محل ۲۹

قالبندی ساختمانهای فلزی ۳۳

خرپا ۴۵

فرم پایان دوره کارآموزی ۴۷

دانلود کارآموزی روال کار در نظام مهندسی و بررسی ساختمان های فولادی

کارورزی مدیریت، نظارت اجرای نقشه های ساختمانی   ساختمان کارآموزی اجرای ساختمان بتنی